داروخانه آنلاین

داروخانه آنلاین : قبل از خرید لباس مورد نظر از فروشگاه در اینترنت جستجو می‌کنیم تا اگر وب‌سایتی آن را با هزینه‌‌ی کم‌تری به فروش می‌رساند از آن خرید کنیم. شما هم همین‌طور؟ امروزه می‌توانیم از خرید آنلاین محصولات سود بیشتری به دست ‌آوریم. این امر در مورد داروها و خرید آن از داروخانه اینترنتی نیز صدق می‌کند.

ما در این مقاله به بررسی خرید از داروخانه‌های اینترنتی پرداخته‌ایم. این که چه فواید و ریسک‌هایی در این شیوه از تهیه‌ی دارو وجود دارند. ما تمامی نکات مربوط به یک خرید امن و راحت را با شما در میان گذاشته‌ایم. پس از خواندن این مقاله و با در نظر گرفتن نکات مهمی که با شما در میان گذاشته‌ایم، بدون هیچ نگرانی داروهای خود را درب منزل تحویل بگیرید. با ما همراه باشید.

عناوین اصلی مقاله:

  • خریدی شجاعانه در دنیایی جدید
  • خرید از داروخانه آنلاین: یک خرید راحت و سریع
  • با خیال راحت از داروخانه اینترنتی خرید کنید!
  • نحوه فروش قانونی دارو به صورت آنلاین

خریدی شجاعانه در دنیایی جدید

خرید دارو از داروخانه اینترنتی می‌تواند زندگی را بسیار راحت‌تر کند. چرا که گاهی در این شیوه داروها ارزان‌تر هستند و گویی داروخانه درب منزل شماست و سفارشتان را همان جا تحویل می‌دهد. با این وجود، متأسفانه بسیاری از داروخانه‌های آنلاین طبق موازین قانونی و اخلاقی پیش نمی‌روند. بنابراین در خرید آنلاین دارو باید بسیار مراقب باشید.

اپلیکیشن داروباکس را نصب کن و از خدمات تحویل دارو در منزل به راحتی از آن استفاده کنید

داروخانه درب منزل چیست؟

داروخانه آنلاین

این داروخانه‌ها به شما امکان می‌دهند داروی تجویز شده خود را از طریق پست یا پیک دریافت کنید. بسته به میزان دوز دارویی مورد نیاز شما، این نسخه‌ها ممکن است ارزان‌تر باشند. همچنین می‌توانید از تخفیفات شرکت‌های پستی برای دریافت داروهای پرتکرار بهره‌مند شوید.

با خدمات پزشکی در منزل داروباکس بیشتر آشنا شوید

خرید از داروخانه آنلاین: یک خرید راحت و سریع

برای برخی از افراد، خرید داروهای نسخه‌ای به‌صورت آنلاین دارای مزایایی‌ست که داروخانه‌های محلی آن را ارائه نمی‌دهند، از جمله:

  • در دسترس بودن داروها برای افرادی که در خانه خود بستری هستند یا به دور از داروخانه زندگی می‌کنند.
  • سهولت در مقایسه بسیاری داروخانه اینترنتی یا داروخانه درب منزل برای پیدا کردن بهترین قیمت‌ها و محصولات.
  • راحتی بیشتر و دسترسی به طیف گسترده‌ای از محصولات.
  • دسترسی آسان‌تر به اطلاعات مربوط به محصولات، و مراجعه به منابعی غیر از آنچه معمولاً در داروخانه‌های سنتی مشاهده می‌کنید.
  • امکان سفارش محصولات و مشورت با داروساز در حریم خانه.
  • خرید داروهای اینترنتی همچنین باعث پس‌انداز پول خریداران می‌شود.

با خیال راحت از داروخانه اینترنتی خرید کنید!

داروخانه مورد نظر باید دارای مجوز رسمی فعالیت به عنوان داروخانه از سازمان غذا و دارو باشد. در صورت خرید از داروخانه‌ای که توسط این سازمان تأیید شده است می‌توانید با خیال راحت دارو را خریداری کنید. این سازمان داروخانه‌های اینترنتی را در سراسر ایران مورد بررسی قرار می‌دهد.

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت www.fda.gov.ir نسبت به داروخانه اینترنتی که قصد خرید از آن را دارید مطمئن شوید. خرید دارو از طریق وب سایت شرکت بیمه درمانی‌تان نیز خطری ندارد.

چرا داروخانه آنلاین ارزان‌تر است؟

فروش قانونی دارو به صورت آنلاین

هر ساله، هزینه‌های داروهای نسخه‌ای بالا می‌روند و به نظر می‌رسد در حال تبدیل شدن به روندی صعودی است. این امر مردم را مجبور کرده که به دنبال گزینه‌های دیگر باشند. یکی از راه‌های دریافت دارو با هزینه کمتر، سفارش از طریق داروخانه درب منزل است.

همه داروخانه‌های آنلاین (داروخانه درب منزل) امن یا قانونی نیستند. این وب‌سایت‌های جعلی برای بعضی افراد گزینه‌ی خوبی به نظر می‌رسند؛ زیرا، داروهای ارزان‌تری ارائه می‌دهند. فراموش نکنید که “شما آن چیزی را دریافت می‌کنید که بهایش را پرداخته‌اید“. برخی مطالعات نشان داده اند که داروهای این داروخانه‌ها مقادیر کافی از داروی واقعی را برای اثربخشی ندارند. از همه بدتر این که، برخی از داروها دارای گچ، چسب، سم و سایر مواد مضر هستند.

به داروخانه آنلاین اعتماد نکنید اگر:

  • وب‌سایت از شما درخواست نسخه نمی‌کند.
    داروخانه‌های کلاهبردار می‌گویند که برای ارسال دارو نیازی به نسخه‌ی پزشک ندارند. این نه تنها نگران‌کننده که غیرقانونی است. هر داروخانه درب منزل تأییدشده‌ای پیش از ارسال دارو نیاز به نسخه پزشک شما دارد. اگر به دنبال داروی ارزان‌تری هستید با ارائه‌دهنده خدمات بیمه درمانی خود مشورت کنید.
  • داروخانه مورد نظر توسط سازمان غذا و دارو تأیید نشده‌است.
    داروخانه‌های کلاهبردار می‌آیند و می‌روند. آن‌ها تمایل دارند به صورت آنلاین ظاهر ‌شوند و به سرعت از بین بروند. به همین دلیل مهم است که نسخه‌ی خود را از داروخانه‌ای دریافت کنید که شناخته شده است و به آن اعتماد دارید.
  • داروخانه مورد نظر، داروساز دارای صلاحیت برای پاسخگویی به سؤالات شما را ندارد.
  • وب سایت “امن” نیست. این بدان معنی است که هرگونه اطلاعاتی را که وارد می‌کنید – آدرس، شماره کارت اعتباری شما – می‌تواند توسط هرکسی که به آن داروخانه آنلاین مراجعه کند خوانده و استفاده شود.

وب سایت‌های امن از “ابزارهای ویژه” برای رمزگذاری اطلاعات شما استفاده می‌کنند. آن‌ها اطلاعات شما را به کدی تبدیل می‌کنند که افراد دیگر قادر به خواندن آن نیستند. اگر آدرس وب (URL) با “https” شروع شود نه فقط با “http” می‌توانید مطمئن باشید که وب‌سایت داروخانه آنلاین مد نظر شما امن است.

قبل از خرید نسخه‌ی خود، حتماً به چهار مورد بالا توجه کنید.
با رعایت چند نکته‌ی ساده می‌توانید به خرید داورهایی که ضرر آن‌ها بیشتر از سودشان است، پایان دهید. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بیش از نیمی از داروهای فروخته‌شده توسط داروخانه آنلاین و فروشگاه‌های فاقد آدرس فیزیکی، جعلی هستند! به طور خاص این داروها خیلی ضعیف یا خیلی قوی هستند که هر دو حالت درمان بیماری‌ها را با اختلال مواجه می‌کنند.

مجرمینی که به صورت آنلاین اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند هدفی جز پول درآوردن ندارند. بنابراین، اغلب بر روی داروهایی تمرکز می‌کنند که تقاضا برای آن‌ها زیاد بوده و با قیمت پایین‌تر در بازار یافت نمی‌شوند. بسیاری از داروهای جعلی به صورت تخصصی بسته‌بندی می‌شوند.

در نگاه اول مانند محصول اصلی به نظر می‌رسند، در حالی که ممکن است در شرایط بسیار آلوده‌ای ساخته شده باشند. حتی ممکن است به جای ترکیبات اصلی حاوی گچ، شکر و آرد باشند. در بدترین حالت داروی جعلی حاوی مواد شیمیایی خاصی است که می‌تواند آسیب جدی به سلامتی شما وارد کند.

نحوه فروش قانونی دارو به صورت آنلاین

خرید از داروخانه آنلاین

به طور کلی، یک داروخانه آنلاین قانونی به این روش کار می‌کند:
خریداران یک حساب کاربری در وب‌سایت ایجاد می‌کنند و اطلاعات بیمه درمانی و کارت اعتباری خود را وارد می‌کنند. داروخانه مجاز به فروش داروهای تجویزی توسط پزشکان داخل کشوری است که در آن فعالیت می‌کند. در صورت نیاز، مجوز فروش و ارسال به خارج از کشور نیز برای آن صادر می‌شود.

پس از ایجاد یک حساب کاربری، باید یک نسخه معتبر از دارو یا داروهای مورد نیاز خود را ارائه دهید. شما می‌توانید از راهی که توسط داروخانه آنلاین به شما معرفی می‌شود نسخه را برای آن بفرستید. سایت‌های قانونی به طور معمول راهی در اختیار شما قرار می‌دهند تا از طریق ایمیل یا شماره تلفن، از داروساز متخصص سؤال کنید.

برخی از داروخانه‌های آنلاین یا داروخانه درب منزل محصولات را از یک فروشگاه مرکزی ثابت ارسال می‌کنند. برخی دیگر به شما امکان می‌دهند نسخه را برای داروخانه نزدیک محل زندگی خود ارسال کنید. نسخه‌ها معمولاً به سرعت و اغلب بدون هزینه حمل ارسال می‌شوند. در صورت پرداخت هزینه اضافی نیز بسیاری از سایت‌ها سفارش شما را یک روزه تحویل می‌دهند.

شرایط یک وب‌سایت دارای مجوز برای فروش دارو

  • درج اطلاعات ذیل بصورت خوانا در سایت مربوطه:
  1. نام داروخانه ـ نشانی دقیق پستی ـ تلفن ـ نمابر ـ نشانی پست الکترونیک – نام مؤسس/ مؤسسین، مسئول/ مسئولین فنی داروخانه و درج مجوز فروش اینترنتی اخذ شده از دانشگاه
  2. اطلاع رسانی دقیق با ارجاع مناسب ترجیحاً دارای لینک به منابع معتبر علمی در مورد کالاهای سلامت محور (از قبیل: تصویر کالا، حجم یا وزن، جنس و نوع بسته‌بندی، قیمت مصرف کننده، موارد مصرف و عدم مصرف و نیز درج هشدارهای ضروری مطابق برچسب یا بروشور). به گونه‌ای که مصرف‌کننده به‌طور کامل و دقیق از ماهیت، کیفیت و مقدار کالای مورد نظر خود مطلع شود و پس از دریافت آن بتواند مشخصات درج شده در سایت را با کالای دریافتی تطبیق دهد.
  • از سایت‌هایی که دارویی را برای اولین بار و بدون تست قبلی به فروش می‌رسانند، یا داروی بدون نسخه و غیرقابل تأیید توسط سازمان غذا و دارو می‌فروشند خرید نکنید.
  • از ارتباط با سایت‌هایی که مشخص نمی‌کنند با چه کسی در ارتباط هستید دور بمانید. در صورت بروز مشکل، آدرس و شماره تلفن شخصی خود در داخل ایران را برای ارتباط با آن‌ها وارد نکنید.
  • نسبت به یک سایت‌ داروخانه آنلاین که درمانی جدید و سریع را برای یک اختلال یا بیماری جدی تبلیغ می‌کنند، توجه بیشتری داشته باشید.
  • مراقب سایت‌هایی باشید که از محتوای جذاب بصری یا متنی برای پوشاندن کمبود اطلاعات علمی استفاده می‌کنند. همچنین، مواظب سایت‌هایی باشید که ادعا می‌کنند دولت، پزشکان یا دانشمندان در تلاش هستند تا جلوی فروش محصولی را بگیرند.
  • از سایت‌هایی خرید نکنید که ادعای نتایج خارق‌العاده بدون ارائه سند دارند.

کلام آخر

با در نظر گرفتن تمام موارد گفته‌شده، می‌توان ده‌ها سایت داروخانه اینترنتی را پیدا کرد که از نظر قانونی مشکوک هستند. بسیاری از آن‌ها در تهیه داروهایی برای اختلال در نعوظ، طاسی یا کاهش وزن تخصص دارند. برخی دیگر، در خارج از کشور، وعده می‌دهند داروهای تجویز شده را با قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به داخل ایران تحویل دهند. این داروها ممکن است با داروهایی که در ایران تأیید شده‌اند متفاوت باشند یا ممکن است از تاریخ انقضای آن‌ها گذشته باشد. به علاوه سایت‌های دیگر ادعاهای کاذب داشته یا تبلیغ می‌کنند که می‌توان بدون نسخه از آن‌ها دارو خرید.

پیش از هر اقدامی اطمینان حاصل کنید که سایت داروخانه آنلاین نیاز به نسخه دارد و داروساز برای هر گونه پرسشی در دسترس است. فقط از داروخانه‌های دارای مجوز خریداری کنید. اطلاعات شخصی مانند شماره کارت‌های اعتباری را ارائه نکنید مگر اینکه مطمئن باشید سایت از آن‌ها محافظت خواهد کرد. در ضمن قبل از استفاده از هر دارویی برای اولین بار با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

منابع:

https://www.fda.gov/drugs/buying-using-medicine-safely/quick-tips-buying-medicines-over-internet

https://www.uofmhealth.org/health-library/abo1556